Laatste stagedag!

19 mei 2017 - Paramaribo, Suriname

Gisteren was onze laatste stagedag op de school. Maandag gaan we afscheid nemen van de kinderen en leerkrachten, dat zal toch wel gek zijn, omdat je in zo'n korte tijd (3,5maand) toch een band hebt opgebouwd met iedereen daar. Een paar dagen terug kreeg ik het beoordelingsformulier van mijn stagebegeleidster, vol met complimentjes, daar ben ik heel blij mee. Toen we in de taxi terug naar huis zaten, kregen Moniek en ik ook het besef dat nu onze stage is afgerond er ook langzaamaan een eind gaat komen aan dit mooie avontuur... Het is bijzonder hoe je hier zo je leventje kunt hebben en ik mijn kamer in de Mozartstraat mijn thuis noem, terwijl de boerderij aan de IJzendijkseweg toch echt thuisthuis is, snap je? De meeste dingen gaan nu zo vanzelf; maandag is bijv boodschappendag met Zoë en Moniek, wassen doe ik gewoon wanneer het nodig is, net als schoonmaken haha en in het weekend gaan we vaak uit eten en zo vliegen de weken voorbij!

Gisteravond hebben eindelijkkk weer kip Tandoori gegeten (ik zo blij als een kind) samen met Dagmar, Marinke, Mo en Zo. Daarna hebben we bij Mo op de kamer een filmavondje gehouden, popcorn inclusief. Gezellig een Nederlandse film gekeken 'Alles is liefde' en meegezongen met Blof!

Nog 16 nachtjes slapen en dan vlieg ik naar Curacao, echt ik kijk uit naar het strand en die blauwe blauwe blauwe zee! Ja, dat mis ik hier wel, dat je niet ff lekker naar het strand kan of Beachhouse ofzo haha. Net als gister bijvoorbeeld, we zaten helemaal oververhit in de taxi terug van stage en konden niet wachten om in het zwembad te springen.. je voelt 'm al aankomen he... had de huisbaas het zwembad schoongemaakt waardoor er 18u niet in het zwembad mag worden gezwommen ivm chemicaliën, nouuuu om te janken!!

Ohja nog een kleinigheidje. Vorige week kwam er een man langs met een of andere enge wurgslang.. niks voor deze meid he, dat weten jullie, ik zei ook echt 10000 keer dat ik nooit maar dan ook nooooit in m'n leven zo'n beest aan zal raken.. Ik heb eerst een kwartier lang vanaf het balkon gekeken hoe dat beest bewoog.. toen durfde ik eindelijk naar beneden en zelfs dat beest aan te raken (net een tuinslang). Iedereen had em al vast gehouden of in z'n nek gelegd en ik stond daar bang te wezen. Uiteindelijk toen iedereen naar boven was en alleen de slangenman en Anouk nog beneden waren dacht ik: het is nu of nooit. Nouuuu, daar ging ze hoor, hop die wurgslang in m'n nek, snel snel foto's maken en weg hahha. Toch maar even gedaan..

Nou, lieve mensen dat was het weer. Ik heb nog wat fototjes toegevoegd.
Veel liefs van mij!

1. Jessica:
    19 mei 2017
    Wauw .. deze tijd gaat heel je leven mee!! Tijd om nooit te vergeten! !
    Havefun xxx Jessica
  2. Andre en corrie:
    19 mei 2017
    Wat een mooi verhaal weer. Gefeliciteerd dat jepositief je stage heb afgerond.
  3. Andre en corrie:
    19 mei 2017
    We wensen je nog mooie weken daar. Geniet er nog van. Liefs ons
  4. Chris:
    19 mei 2017
    Elvisje!!! Prachtig verhaal hoor. Je bent echte Dinkie!! Je laat je niet kennen. Je slaat toe op het juiste moment!!
    Veel plezier en succes hoor !!
  5. Ita:
    20 mei 2017
    Fantastisch lieve El. Wat fijn dat je alles zo goed hebt afgerond. En straks heerlijk genieten op Curacao! Jaloers??? Lijkt maar zo hoor. In ieder geval niet op die slang
    van Ad en mij!
  6. Papa mama:
    21 mei 2017
    Prachtig, prachtig!!! Zeg, weet je de weg wel op Curaçao??? Ik wil je wel helpen hoor!!!:) :)
    xxxxxx-jes van ons