Dag 1 & 2 in Suriname!

15 februari 2017 - Paramaribo, Suriname

Op naar Suriname

Zo, daar ging ik dan, na maanden van voorbereiding kan het grote avontuur beginnen. En dan sta je op Schiphol en gaat er best veel door je heen.. aan de ene kant heb ik er ontzettend veel zin in en aan de andere kant oefff 5 maanden!  Dan komt toch het moment van afscheid nemen, blehh echt niks voor mij. Gelukkig zie ik papa & mama, Mar, Bart en Mano  over 10 dagen, maar Daf pas over 4,5 maand. De lange vliegreis kan beginnen, wat ik uiteindelijk nog mee vond vallen. We hadden stoelen naast elkaar geboekt, waarvan eentje aan het raam, wat denk je.. geen raam haha! Gelukkig mochten we van de stewardess gaan verzitten. Het wachten bij de douane in Suriname leek veel langer te duren. Uiteindelijk met de taxi naar het hotel waar we de eerste twee nachten zullen slapen. Er wordt hier gecrossed in het verkeer, niet normaal. Alle vier moe van emoties, de lange reis (21uur) en alle nieuwe indrukken hebben we nog ff met het thuisfront gebeld en gewhatsappt en zijn we lekker gaan slapen!

Dag2

Allemaal vroeg wakker, want je ben toch redelijk ontregeld.. zijn we gaan ontbijten en daarna geld gaan wisselen en om een Surinaamse simkaart gegaan, die het na een paar uur gelukkig deed! Met de taxi zijn we bij ons studentenhuis wezen kijken, wat een beetje tegenviel.. geen airco en geen warme douche, wat toch wel heel erg fijn zou zijn. Daarna hebben we lekker bij Zus&Zo gegeten en zijn we naar de Palmentuin geweest, uiteindelijk kwamen we uit bij Fort Zeelandia en de Waterkant, dat was echt heel mooi. 'S  avonds naar de Waterkant gegaan en  echt heerlijk gegeten, nou niet dus. Na anderhalfuur wachten kregen we onze 'vis' met salade en frietjes we hebben eerst nog zitten twijfelen of het nou echt wel vis was, maar na een hap genomen te hebben waar ongeveer 36 graten inzaten wisten we het wel zeker, man man, alle vier buikpijn.. daar gaan we dus niet meer heen.

Doei doeiii, tot de volgende! X

1. Chris:
    15 februari 2017
    Ha Elvisje. Het grote avontuur is dus begonnen: 36 graten bij 36 graden en koud douchen. Jammer van die vis, maar wat jullie ECHT moeten eten is Saoto- soep. Superlekkere Surinaamse soep overal verkrijgbaar!! Laat me weten wat jullie ervan vonden. Veel plezier en succes in onze voormalige Kolonie.
    Tot het volgende verslag
  2. Ita:
    15 februari 2017
    Hoi lieve El, wat hebben jullie de eerste dagen al veel meegemaakt en gezien zeg! Heel veel plezier verder en geniet van alle onverwachte dingen
  3. Papa mama:
    15 februari 2017
    Hoi lieverd, echt super leuk om al je belevenissen/verhalen te lezen!! We hebben er echt al heeel heeel veeel zin in!!!! Die Saoto-soep gaan we zeker proeven....Vennie weet wat lekker eten is hè!!! Doeiiii liefie tot heel snel !!!! xxxxxxx
  4. Andre en corrie:
    19 februari 2017
    Hoi elmarije. Alles goed daar en naar jullie zin . We zijn benieuwd naar jullie verhalen gr ons xx