Familieee

27 februari 2017 - Paramaribo, Suriname

Woehoee donderdag was het zover!
Papa, Mama, Mar, Bart en Mano landden rond 17u. Ik had tegen ze gezegd dat we elkaar zouden zien in het hotel, maar als verrassing was ik met de taxi naar het vliegveld gegaan om ze op te halen! Toen ze geland waren was het prachtig weer, maar toen ze in de rij stonden voor de paspoortcontrole begon het superhard te regenen, zo snel kan het weer veranderen.

Op vrijdag zijn we richting de Palmentuin gelopen en langs Fort Zeelandia naar de Waterkant. Daarzo lekker gegeten en genoten van het mooie Paramaribo. Ze vinden het allemaal prachtig!

Zaterdag zijn we na het ontbijt naar de Colakreek gegaan! Het water lijkt heel vies, maar wanneer je erin zit is het gewoon helder water. We hebben daar lekker gezwommen en gelegen en met zn allen wat gegeten. Volgens mij is iedereen wel een keer in slaap gevallen.. van al die indrukken wordt je ook best moe.

Vandaag (zondag) hadden we een superleuke trip gepland staan. Rond 13u vertrokken we vanaf Leonsberg, met gids, in een korjaal (bootje) richting Nieuw Amsterdam, daar hebben we veel gezien en gehoord over de slavernij. Daarna naar de plantage Rust en Werk en op de weg daar naar toe dolfijnen gespot, echt heel mooi! Tegen de avond met zn allen gegeten en daarna konden we onze lange broek en trui aantrekken want we gingen op Kaaimannenjacht! Papa, Bart en Mano in een klein bootje en Mama, Mar en ik ook + Kaaimannenvanger. Wauw, wat was het mooi, echt je kijkt je ogen uit. Drie keer had ons bootje bijna een Kaaiman gevangen, maar ze waren ons steeds iets voor. Uiteindelijk was het de boot van de mannen die de Kaaiman had gevangen. Rond half 10 kwamen we terug op Leonsberg en gingen we richting het hotel. Een supermooie dag met zn allen!

Bij de foto's kun je zien hoe mooi het is!

Tot de volgende,
xxx Ell

1. Thijmen & Nicole:
    27 februari 2017
    Ohh heerlijk Dielies! Geniet er maar lekker van. Groetjes vanuit een winderig en regenachtig Zeeuws Vlaanderen. Xxx T en N
  2. Andre en corrie:
    27 februari 2017
    wat een mooie foto s. Zo genieten met het hele gezin . Mooi weer .nog veel plezier. Groetjes ons xx
  3. Ita:
    27 februari 2017
    Joehee, wat ziet dat er fantastisch uit. En wat een leuke uitjes! Ik zou dat ook zo doen. Lekker genieten verder en heel veel groetjes van ons!
  4. Daphne Thomaes:
    27 februari 2017
    Wauwieeee wat gaaf allemaaaal!!!!
  5. Wilma:
    Leuk Dielies!
    Al veel gedaan. Das genieten he!
    Veel plezier!
  6. Chris:
    28 februari 2017
    Dielies: wat een prachtige belevenissen!! Jullie genieten daar in de Rimboe met volle teugen!! Elvisje: vraag aan je Pa of hij wat land koopt daar. De Dinkies zetten er dan een lodge op zodat we een familiehuis hebben! De mannelijke Dielies zorgen uiteraard voor de oogst en de inkomsten .
    Hou ons op de hoogte!
  7. Jeanine Enter:
    5 maart 2017
    Hoi Elmarije,
    Wat leuk om je reisverhalen op deze manier te lezen. Je hebt het goed naar je zin zie ik. Ook heel fijn dat jullie als gezin nu compleet zijn in Suriname, hoe bijzonder is dat!
    Veel reis- en leerplezier!
    Groetjes van Jeanine